Statutul antrenorului si instructorului
STATUTUL ASOCIAȚIEI CLUBUL SPORTIV NIDAN
în forma modificată conform Hotărârii Adunării Generale din data 29.04.2024
CAPITOLUL I - DENUMIREA, FORMA JURIDICA, SEDIUL, DURATA
Art. 1. – Denumirea asociației este: Asociația CLUBUL SPORTIV NIDAN.
Art. 2. – Asociția CLUBUL SPORTIV NIDAN este autonomă, neguvernamentală, apolitică, nonprofit și se constituie în mod voluntar de membrii fondatori pe baza liberului consimțământ.
Clubul Sportiv Nidan este persoana juridică, și a fost constituit în temeiul Legii 21/1924, modificat în baza O.G. 26/2000, actualizat prin Legea 276/2020 cu privire la asociații și fundații, a Legii 69/2000 a educației fizice și sportului și H.G. 884/2001 privind Regulamantul de punere în aplicare a dispozițiilor Legii educației fizice și sportului și va funcționa din momentul înregistrarii sale legale. Clubul poate avea emblema, sigiliu, antent, ștampilă proprie, cont în lei și valută.
Art. 2¹ Beneficiarii reali ai Asociației Clubul Sportiv Nidan sunt membrii Consiliului director.
Art. 3 Sediul Clubului Sportiv Nidan este în Romania, județul Vrancea, localitatea Focșani, strada Gloriei nr. 14.
Art. 31 Sediul Clubului Sportiv Nidan va putea fi mutat / schimbat și prin hotărârea Consiliului director.
Art. 4 Durata clubului este nedeterminată începând cu data înscrierii, în Registrul Special al Asociațiilor și Fundațiilor deținut de grefa Judecătoriei Focșani.
CAPITOLUL II - SCOPUL ȘI OBIECTUL DE ACTIVITATE
Art. 5 alin 1. Asociația Clubul Sportiv NIDAN are ca scop principal descoperirea și îndrumarea tinerelor talente în sport, practicarea artelor marțiale, respectând toate regulamentele și instrucțiunile M.T.S, Agenției Naționale pentru Sport, Federațiilor Sportive Naționale și Ligii Profesioniste pe ramură de sport.
Art. 5 alin 2 Asociația Clubul Sportiv NIDAN se va putea afilia la oricare Federație Sportivă Națională pe ramură de sport.
Art. 5¹. Asociația Clubul Sportiv NIDAN are ca scop secundar organizarea de activitati sportive atribuite Federației Române Sportul Pentru Toți și implicarea grupurilor de copii, tineri, a grupurilor comunitare precum şi a administrației locale în acțiuni de dezvoltare, turism şi protecție a mediului în ţară şi străinătate.
Art. 6 Obiecticul de activitate al clubului este:
- Organizarea de activități sportive, concursuri sportive de masă și performanță, respectând toate regulamentele și instrucțiunile forurilor superioare.
- Practicarea sportului de performanță și profesionist în artele marțiale.
- Inițierea și instruirea membrilor clubului în arte marțiale.
d.Asigurarea spațiilor și bazelor sportive necesare formării și pregătirii sportivilor, organizarea secțiilor și filialelor în județ, precum și în țară.
- Colaborari cu federații, ligi, cluburi, asociații de arte marțiale sau firme cu specific, în vederea ridicării nivelului tehnic al sportivilor, instructurilor, antrenorilor, precum și a altor persoane avizate în condițiile legii, aceasta urmând a fi prevăzute în cadrul unor protocoale încheiate în acest sens.
- Asociația Clubul Sportiv Nidan va întocmi proiecte pentru informare pe plan local și național
a tuturor tinerilor cu privire la benificiile practicarii diverselor forme de activitate sportivă.
Deasemeni va organiza și desfășura:
- Activități sportive de masă, fie individual ori în colaborare cu alte asociații si fundații, astfel încât să prevină obezitatea, să stopeze creșterea ponderală, să diminueze riscurile de apariție a bolilor ce survin ca urmare a sedentarismului
- Activități de recreere, drumeţii şi sporturi montane;
- Activităţi şi programe de educaţie nonformală pentru copii si tineret;
- Asociația Clubul Sportiv Nidan poate organiza cursuri de inițiere, formare, specializare
instructori sportivi în conformitate cu O.G. 129/2000 cu modificările ulterioare și Legea Sportului.
- În cadrul Asociației Clubul Sportiv Nidan se vor putea înființa următoarele secții sportive de arte marțiale:
- Aikido, Arnis, Capoera, Chi Kung, Escrima, Full Contact, Free Style, Grappling, Goju, Hapkido, Hwa Rang Do, Iaido, Isshinryu, Jeet Kune Do, Judo, Jujuitu, Karate, Kali, Kajukembo, Kempo, Kendo, Kenpo, Kenjutsu, Kobudo, Kickboxing, Kuk Sul Won, Kung Fu-Wushu, Kuntao, Krav Maga, Kyokushin, Muay Thai, Ninjutsu, Ninpo, Panantucan, Pentjak Silat, Sambo, Security Close Kombat, Self Defense, Shorin Ryu, Shotokan, Savate, Tae Bo, Taekwon Do, Tang Soo Do, Tai Chi, Tai Boxing, Tonfa, Wan-ki-do.
- În cadrul Asociației Clubul Sportiv Nidan pot fi practicate și alte sporturi destinate copiilor, tinerilor și adulților precum și activități destinate civililor sau militarilor ( tir cu arcul, cu pușca, cu pistolul cu respectarea dispozitiilor legale privind Legea armelor și munițiilor și a Federațiilor pe ramură de sport.
- Activitatea sportivă va fi organizată pe secții pe ramură de sport și va putea fi înființată, modificată sau desființată de către Consiliul director dacă se constată încalcări repetate a regulamentelor și prevederilor legale.
- Secția pe ramură de sport va fi coordonată de cel puțin un antrenor/instructor calificat pe ramură de sport.
- Antrenorul/ instructorul este obligat să încheie contract de activitate sportivă sau altă forma prevăzută de legislația în viguoare și să respecte Regulamentul privind statutul antrenorului și Regulamentul general al clubului.
- Asociația Clubul Sportiv Nidan își poate constitui filiale, ca structuri teritoriale, cu un număr minim de doi membri, organe de conducere proprii și un patrimodiu distict de cel al asociției . Filialele sunt entități cu personalitate juridică, putând încheia, în nume propriu, acte juridice în condițiile stabilite de asociație prin statutul filialei. Ele pot încheia acte juridice de dispoziție, în numele și pe seama asociatiei, numai pe baza hotărârii prelabile a Consiliului director al asociatiei.
- În vederea înscrierii filialei se vor respecta dispozitiile legale introduse prin Legea 276/2020.
CAPITOLUL III - PATRIMONIUL
Art. 7 a. Patrimoniul “Asociației Clubul Sportiv Nidan” este majorat la suma de 320 RON ( 3.200.000 lei vechi).
- Veniturile necesarare îndeplinirii scopului și obiectului de activitate :
- cotizaţiile şi taxele de înscriere ale membrilor;
- contribuţiile băneşti sau în natură ale membrilor şi simpatizanţilor;
- taxele de înregistrare stabilite potrivit legislaţiei în vigoare;
- veniturile obţinute din vize, taxe şi penalităţi sportive sau din participarea la competiţii şi demonstraţii sportive;
- donaţiile, precum şi banii sau bunurile primite prin sponsorizare/mecenat; veniturile din dividende, dobânzi, precum şi din diferenţele de curs valutar aferente disponibilităţilor şi veniturilor neimpozabile;
- veniturile pentru care se datorează impozit pe spectacole;
- resursele obţinute din fonduri publice sau din finanţări nerambursabile;
- veniturile realizate din acţiuni ocazionale precum: evenimente de strângere de fonduri cu taxă de participare, serbări, tombole, conferinţe, utilizate în scop social sau profesional, potrivit statutului acestora;
- veniturile obţinute din reclamă şi publicitate, veniturile din închirieri de spaţii publicitare pe: clădiri, terenuri, tricouri, cărţi, reviste, ziare, realizate de organizaţiile nonprofit de utilitate publică, potrivit legilor de organizare şi funcţionare, din domeniul culturii, cercetării ştiinţifice, învăţământului, sportului, sănătăţii; nu se includ în această categorie veniturile obţinute din prestări de servicii de intermediere în reclamă şi publicitate;
- sumele primite ca urmare a nerespectării condiţiilor cu care s-a făcut donaţia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva că sumele respective să fie utilizate de către organizaţiile nonprofit, în anul curent sau în anii următori, pentru realizarea scopului şi obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, după caz;
- veniturile realizate din despăgubiri de la societăţile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decât cele care sunt utilizate în activitatea economică;
- sumele primite din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit prevederilor titlului IV;
- sumele colectate de organizaţiile colective autorizate, potrivit legii, pentru îndeplinirea responsabilităţilor de finanţare a gestionării deşeurilor
- Tipuri de cheltuieli ale asociației sunt:
- salarii și adaosuri de salarii;
- îndemnizații, prime și premii;
- achiziții de material și echipamente sportive;
- achiziție de autovehicul pentru transportul membrilor;
- chirii, dobanzi, taxe, comisioane bancare;
- cazare, masa, transport;
- apa, canal, salubritate;
- internet, tv, telefonie;
- energie electrica, termică și gaze naturale;
- cheltuieli de achiziție, impozite, taxe, intreținere auto;
- investiții și cheltuilei în baze(spații ) sportive;
- achiziții de echipamente IT, rechizite, imprimate de birou;
- alte cheltuieli necesare și utile;
- Cheltuielile se efectueaza potrivit prevederilor bugetului de venituri si cheltuieli și se aproba de personalul insarcinat de Consiliul Director.
Salariile, indemnizațiile și alte drepturi bănești ale personalului și sportivilor se stabilesc în limitile statului de funcții și ale bugetului de venituri și cheltuieli.
Consiliul director poate dispune plata de premii si gratificari si alte asemenea, din disponibilitatile existente.
Art. 8 Bilanțul contabil se întocmește în conformitate cu legile în viguoare în materie.
CAPITOLUL IV - ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
Ca urmare a demisiilor și excluderii unor membri fondatori, conform proceselor verbale anexate și în conformitate cu O.G nr. 69/2000 numărul membrilor fondatori a fost redus conform tabelului anexat.
Art. 9 Membrii asociației sunt:
- Membrii fondatori;
- Membrii de onoare;
- Membrii;
Art. 10 Membrii fondatori sunt persoanele care au participat la înființarea clubului și figurează ca atare în actele destinate înregistrarii sale legale, sunt în numar de 27 conform tabelului anexat.
Art. 11 Membrii de onoare pot fi personalități din țară și din strainătate care împartășesc obiectivele asociației și îl sprijină în activitatea sa.
Art. 12 Membrii asociației pot fi persoanele care aderă la statutul clubului și acționează pentru îndeplinirea obiectivelor acesteia.
- Cererea de înscriere trebuie să fie aprobată de majoritatea simplă a membrilor Consiliului de director sau de președintele acesteia.
Art. 12¹ Membrii asociației prevăzuți la art. 9 pct c se împart în :
- membrii sportivi care practică sport de masă;
- membrii sportivi care practică sport de performanță.
Sportivii de performanță se împart în:
- Sportvi amatori. Sportivii de performanță pot încheia convenții de activitate sportivă în condițiile Legii 69/2000 cu respectarea prezentului statut și al Regulamentului Intern.
- Sportivi profesioniști. Sportivii profesionisti sunt sportivii care dețin licenta de sportiv profesionit și are încheiat o convenție de activitate sportivă sau un contract de muncă.
Art. 12² Calitatea de membru al asociației se pierde în următoarele conditii:
- ca urmare a neparticipării la activitatea asociației timp de un an de zile;
- ca urmare a neplatii cotizațiilor timp de 3 luni consecutive;
- ca urmare a excluderii acestora pentru fapte care aduc atingere activitații, prestigiului si onoarei asociației.
Art. 12³ Sportivii de performanta sunt legitimate de către asociație în baza cererii de legitimare și se pot transfera la alte cluburi cu aceeași discipline sportive cu avizul conducerii asociației și plata taxelor de transfer.
Art. 124 Membrii clubului se pot retrage oricând din asociație cu condiția să comunice cererea în scris Consiliului director sau președintelui și să primească acordul scris.
Art. 125 Calitatea de "Membru de Onoare" poate fi acordată prin emiterea unei diplome de atestare persoanelor cu contribuții meritorii în dezvoltarea, promovarea și sprijinirea Asociației Clubului Sportiv Nidan .
Nominalizarea în acest sens va fi făcută de către Consiliul de director sau ceilalți membrii ai asociației. Membrii de Onoare pot participa la Adunarile Generale fără drept de vot.
Art. 13 Organul suprem al Asociației Clubului Sportiv NIDAN este Adunarea Generală, constituită din toți membrii asociației.
Art. 14. Atributiile Adunării Generale sunt următoarele:
- aprobă și modifică statutul asociației;
- numește și revocă membrii Consiliului director;
- aprobă raportul anual al Consiliului director;
- decide asupra excluderii membrilor asociației;
- hotărăște cu privire la investițiile asociației;
- decide asupra formelor de convocare a Adunării Generale, de prezenta pentru validarea hotărârilor precum și asupra modalităților de vot;
- decide în oricare alte probleme privind asociația.
Art. 15 Toti membrii asociației cu vârsta de peste 18 ani au drept de vot în Adunarea Generală.
Adunările generale sunt:
- Ordinare - convocată cel puțin o dată pe an.
- Extraordinare - convocată ori de câte ori este nevoie din inițiativa Consiliului director, la cererea scrisă și motivată a cel puțin o cincime din numărul membrilor.
Art. 15¹ Adunarea generală poate avea loc și prin mijloace electronice de comunicare la distanță, iar Hotărârile Adunarii Generale pot fi semnate de asociați inclusiv cu semnatură electronica extinsă.
Art. 15² alin. 1 Hotărârile luate de Adunarea Generală în limitele legii și ale statutului sunt obligatorii chiar și pentru membrii asociați care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat impotrivă.
Art. 152 alin. 2 Hotărârile Adunării Generale, contrare legii sau dispozițiilor cuprinse în Statut, pot fi atacate în justiție de către oricare dintre membrii asociați care nu au luat parte la Adunarea Generală sau care au vota împotrivă și au cerut să se insereze aceasta în procesul- verbal de ședință, în termen de 15 zile de la data când au luat la cunoștință despre hotărârea sau de la data când a avut loc, după caz.
Art. 16. Consiliul de director este organul executiv de conducere al asociației format din trei membri aleși de Adunarea Generala Ordinară, prin vot deschis, fară limită de mandate.
Art. 16¹ Adunarea Generală de alegeri va putea fi convocată ori de câte ori Consiliul director se va reduce la două persoane sau nu își poate îndeplini atribuțiile. Adunarea Generala va putea fi convocata de ½ din membrii cu drept de vot.
- Componenta organului de conducere și administrare a asociației este numită de Adunarea Generală,
- Asociația este reprezentată în relațiile cu terții, în justiție și în fața autorităților de Președintele Consiliului director.
- Membrii Consiliului director sunt răspunzători pentru activitatea lor în condițiile legilor.
- Atributiile consiliului director sunt:
- asigură conducerea operativă a asociației între adunările generale și realizează actele de
administrare și conducere ale acesteia;
- asigură întocmirea bilanțului și bugetului de venituri și cheltuieli pe care le supune spre aprobare
Adunarii generale.
- orice alte atribuții și sarcini stabilite de Adunarea generală.
Art.16² Functiile de președinte și vicepreședinte vor fi acordate persoanelor care îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiții:
- este cetățean român, fără antecedente penale;
- este absolvent de studii superioare lungă sau scurtă durată;
- a urmat cursuri de calificare ce-i pot servi în desfășurarea activității. Membrii fondatori vor
avea prioritate.
- Functia de președinte poate fi delegată vicepreședintelui, având aceleași drepturi și obligații.
- Secretarul Consiliului director:
- asigură gestionarea procedurilor administrative privind relația dintre Consiliul director și membrii asociației;
- organizează arhiva și evidența statistică a hotărârilor Adunarii generale sau dispozițiile Consiliului director;
- asigură transparența și comunicarea către autorități, instituții și persoanele interesate, a actelor și activitățile asociației;
- asigura procedurile de convocare a Consiliului director și efectuarea lucrărilor de secretariat- comunică ordinea de zi, întocmește procesul verbal al ședințelor Coniliului director sau al Adunării Generale;
- pregătește lucrările supuse dezbaterii Consiliului director, respective Adunrii generale și Comisiile de specialitate ale acestora;
- asigură contabilitatea și gestiunea primară;
- alte atribuții prevăzute de Regulamentul Intern.
- Atribuțiile secretarului pot fii preluate în situații motivate de către președinte sau vicepreședinte.
Art. 17. În cazul în care asociația are pana în 50 de membrii atunci functia de cenzor poate fi îndeplinita de o singură persoană iar în situația în care asociația depășește 50 de membrii funcția de cenzor va fi îndeplinită de 2 persoane , una din aceastea nefiind membră în asociație. Cenzorul va putea fi numit și prin hotărârea Consiliului director.
Art. 18 . Culorile asociației sunt: roșu – galben – albastru.
CAPITOLUL V - RĂSPUNDEREA ASOCIAȚIEI ȘI A MEMBRILOR SĂI
Art. 19. Asociția răspunde pentru obligațiile sale cu patrimoniul constituit. Din cotizațiile lunare se va constitui un fond de rezervă, cuantumul constituit va fi stabilit în prima Adunare generală.
Art. 19¹ În situația în care un membru sportive legitimat se înscrie la un alt club/asociație cu aceeași disciplină sportivă fără acordul și plata taxelor de transfer poate fi obligat la plata daunelor civile și retragerea tuturor rezultatelor obținute pe plan sportiv în numele asociației.
Art. 19² Litigiile născute între asociație, membrii săi sau alte persoane fizice/juridice se vor soluționa pe
cale amiabilă(mediere), comisia de disciplină sau instanța de judecată la care este arondată asociția.
CAPITOLUL VI - DIZOLVAREA ȘI LICHIDAREA ASOCIAȚIEI
Art. 20 Dizolvarea asociației are loc în următoarele cazuri:
- scopul pentru care a fost constituită nu mai poate fi realizat;
- imposibilitatea continuarii activității din cauza insolvabilității;
- lichidarea patrimoniului se face pe baza deciziei Adunarii Generale în conformitate cu prevederile Legii nr. 21/1994, modificată de OG 26/2000 cu modificarile ulterioare.
CAPITOLUL VII – DISPOZIȚII FINALE
Art. 21 Orice prevedere din statut contrară dispozitiilor legale este nulă de drept.
Art. 22 Prevederile prezentului statut intra în vigoare din momentul înregistrarii în Registrul Special al Asociațiilor și Fundațiilor deținut de grefa Judecătoriei Focșani.
Art. 23 Prezentul statut poate fi modificat și completat de către Adunarea Generala a membrilor asociati cu o majoritate de 2/3 din voturile exprimate . În situația în care nu se înregistrează cvorumul la prima convocare se va repeta procedura, termenul nedepășind 48 de ore iar hotărarea va fi luată de către membrii prezenți.
Art. 24 Asociația constituită în baza prezentului statut va fi înregistrată, potrivit legii, la Judecatoria Focșani.
Prezentul statut a fost întocmit, redactat și dactilografiat în 3 (trei) exemplare, în limba română, cu aceeași valabilitate după semnare de către președintele ales și contine șapte pagini.
Președinte :
PLEȘA PLUGARU DĂNUȚ